Seks pada dasarnya bukan hanya semata-mata pada tuntutan nafsu atau mencapai kepuasan. Apa yang anda perlu ketahui, aktivti hubungan seks antara pasangan yang telah berkahwin adalah demi mencapai kebahagiaan dalam hubungan. 
Salah satu faktor menentukan kebahagian rumahtangga adalah melalui hubungan seks yang berjaya dan mencapai orgasm.
Kebanyakan masalah rumahtangga mudah diselesaikan ketika sesudah melakukan hubungan seks. Ini adalah fakta yang nyata melalui kajian yang dibuat oleh pakar. Ketika selesai melakukan hubungan seks, otak akan lebih bersedia untuk berfikir dengan jelas. Oleh itu, masa ini adalah sangat sesuai bagi suami isteri untuk berbincang tentang hal rumah tangga ketika ‘mood’ berada dalam keadaan jelas dan bersedia. Selain itu, ia memupuk dan mengeratkan lagi hubungan suami isteri yang pada kalanya terjadinya kerengangan akibat masalah yang di hadapi.

Namun begitu, ada kalanya ia serba tidak menjadi walaupun selepas pasangan suami isteri melakukan hubungan seks. Kunci jawapan untuk membuka pintu ini adalah dengan mencapai orgasm hubungan seks itu sendiri. Bagi si suami, ia berkemungkinan amat mudah untuk mencapai jika keadaan dalam sihat namun berbeza bagi isteri yang pada kalanya sukar untuk mencapai orgasm pada waktu tertentu. Oleh itu, suami perlulah memainkan peranan yang serius dalam menjalankan tugas ini.

Kenapa orgasm pada isteri begitu sangat penting?

Seperti yang dimaksudkan dengan kunci tadi, ia adalah salah satu punca kebahagian isteri kerana orgasm merupakan faktor pengubat tekanan yang dihadapi isteri pada waktu itu dengan masalah dan situasi yang dihadapi.

Berikut adalah kenyataan yang suami perlu sedar bagi mencapai orgasm isteri :

Pertama
  • Isteri akan rasa seronok dan gembira kerana alami perasaan yang sensasi. 
  • Percayalah setiap kali suami berjaya berikan isteri orgasm, isteri akan sentiasa tersenyum dan gembira. 
  • Hasilnya suami akan sentiasa di sayangi. Pada tahap ini, ia akan sentiasa meningati suami sebagai tempat bergantung harapan bagi mengurangkan tekanan yang dihadapi seharian.

Kedua
  • Isteri akan rasa semua keperluan hidupnya berjaya di penuhi. Amat mudah bukan? Namun itulah kenyataanya, isteri sebenarnya lebih mementingkan diberi perhatian oleh suami lebih dari segala apa yang dimahukan. Suami adalah harta yang paling berharga buatnya.

Ketiga
  • Isteri akan rasa perasaan teruja di mana perasaan ini hanya akan datang melalui kepuasan seks dan mencapai orgasm. 
  • Membuatkan isteri teruja adalah amat penting bagi menaikan semangatnya demi mengadapi kehidupan sehari-harian.

Keempat
  • Isteri akan lebih yakin kerana telah alami hubungan yang sangat nikmat pada waktu itu melalui orgasm yang berjaya. 
  • Ia merupakan pemakin semangat kepadanya. 
  • Apabila isteri melepaskan segalanya dan menikmati kebahagiaan ketika itu melalui hubungan seks yang berjaya, sudah pastinya hal ini membuatkanya berasa lega dan bangun dengan penuh bertenaga.

Kelima
  • Pada ketika orgasm berjaya, isteri akan merasa tekanan seksual telah di lepaskanya. 
  • Ketika melakukan hubungan seks, suami isteri akan menyimpan ledakan seksual di hati dan fikiran masing – masing.
  • Apabila isteri alami orgasm, ledakan seksualnya akan terlepas seperti gunung berapi yang telah lama bertapa dan mengeluarkan isinya yang panas, dan kemudiannya sejuk dan tenang.

Keenam
  • Isteri akan waras dan kurang beremosi negatif kerana semua beban yang ditanggung sudah terlepas apabila mengalami orgasm.

Ketujuh
  • Isteri akan rasa dirinya di cintai. 
  • Semasa hubungan seks berlangsung, dia sangat inginkan kepuasan dan apabila suami memberikan orgasm yang padu, sudah pastinya isteri akan rasa sangat di cintai dan dihargai. 
  • Seterusnya dapat memberikan impak kesetiaan dan kepercayaan yang tidak berbelah bagi kepada suami.

Pendek kata, suami haruslah berusaha untuk memberikan sebaik mungkin nafkah batin kepada isteri dan memastikannya betul-betul mencapai orgasm ketika hubungan seks berlangsung.
Ia juga bolehlah diertikan sebagai ubat yang menyembuhi isteri yang sangat terluka dengan tekanan yang dihadapi. 
Oleh itu memastikan isteri mencapai orgasm adalah misi utama suami bagai mencapai seks yang berjaya